מס רכישה דירה שניה

בואו ניפגש

הנכס שתמיד רצית יכול להיות שלך! השאר פרטים ונחזור אלייך לתיאום פגישה.

ברכישת דירה שנייה יש מחיר נוסף מעבר לעלות הדירה עצמה. מס רכישה זה אחד מהמיסים המוטלים על אנשים שבאים לקנות דירה שנייה.

איך מחשבים את תשלומי המס בעת רכישת דירה שניה? האם יש הבדלים בתשלומי המס במדינות השונות? האם ישנן דרגות מס ברכישה של דירה שנייה? על כך ועוד תוכלו למצוא מידע במאמר שלפניכם.

מה זה מס רכישה?

מס רכישה זהו מס אותו משלמים כאשר באים לקנות דירה כאשר התעריף נקבע על פי מדרגות מס שמתעדכנות מעת לעת על פי החוק. שיעור המס נקבע על פי גובה העלות של הנכס כאשר עסקת רכישה בעלות גבוהה תחייב בשיעור מס גבוה יותר מאשר ברכישת נכס זול יותר.

 מי נדרש לשלם את מס רכישת דירה שנייה?

יש הבדל מהותי בין שיעורי המס המוטלים על רוכשים של דירה ראשונה לבין כאלה שבאים לרכוש דירה שנייה. רוכשי דירה ראשונה יחידה פטורים ברוב המקרים מתשלומי מס רכישה לפחות עד תקרה מסוימת. ישנן גם דרגות מס משתנות עבור כאלה שרוכשים דירה מעבר לסכום התקרה הפטור ממס.

אדם שקונה דירה שנייה לצרכי השקעה לא יכול ליהנות מהקלה בתשלומי המס והוא יצטרך לשלם מס בהתאם למדרגות המס הקבועות בחוק.

באנר הנעה לפעולה - SH -real estate

כיצד מחושב מס רכישת דירה שנייה?

על פי חוק אפשר "להקפיא" את תשלום המס ברכישת דירה שניה ולשלם רק מס בהתאם לחוקים הקובעים את דרגות המס לדירה ראשונה. זה נכון אך ורק אם בעל הדירה ימכור את הדירה היחידה הראשונה שברשותו תוך פרק זמן של 24 חודשים בדרך כלל. זאת מיום הרכישה של הדירה הראשונה. אם הוא לא מכר את הדירה הראשונה, הרי שסכום המס לא רק שלא יבוטל אלא שהוא אף יישא ריבית והצמדה.

אנשים שרוכשים דירה כאשר יש להם דירה אחת, הרי שמס הרכישה יחושב בהתאם לדרגות המס לדירה יחידה אך זה כאמור רק אם הם ימכרו את הדירה הראשונה בתוך הזמן שנקבע על פי חוק. יש כללים שונים בחוק הקובעים את משך הזמן בו יש למכור את הדירה הקודמת כדי ליהנות מההטבה בגובה התשלום של מס הרכישה. לא צמיד זה יהיה עד 24 חודשים. יש מקרים בהם תקופת הזמן מוגבלת וקצרה יותר. בתקופת הקורונה היו עדכונים שונים לחוק ששינו את פרק הזמן. כדי להימנע מתשלומי מס גבוהים בסיטואציות בהם אתם רוצים לקנות דירה שניה ולמכור את הדירה הראשונה, חשוב שתיצמדו לסעיפים בחוק הקובעים את הדברים.

חריגים ופטורים למס רכישת דירה שנייה

עבור נכים ועוורים או בני משפחה של חיילים שנספו במערכה ישנה זכאות מיוחדת למס מופחת או אפילו פטור מלא מתשלומי מס בעת רכישת זכויות במקרקעין, בהתאם לתנאים הנקבעים בחוק. באופן כללי כאשר הם רוכשים דירה שוויה עד 2,500,000 ₪ והדירה הנרכשת מיועדת  לצרכי מגורים עבור הרוכשים, הרי שהם יוכלו ליהנות מזכאות לתשלום מס מופחת על הסכום מעבר לדרגה הראשונה שהיא פטורה ממס. לעיתים גם אם יש להם עוד דירות בבעלותם.

אולי יעניין אותך:

פטור ממס שבח | נסח טאבו

הבדלים במס רכישת דירה שנייה לפי מדינה או אזור

שיעורי המס ברכישת הדירה השנייה משתנים מאוד ממדינה למדינה. לדוגמה, בארצות הברית לבד, שיעור מס רכישת הדירה השנייה משתנה לפי מדינה. במדינות מסוימות, השיעור נמוך עד 0.5%, בעוד שבאחרות הוא יכול להגיע עד 6%.

גם באירופה, שיעורי מס רכישת הדירה השנייה משתנים באופן משמעותי ממדינה למדינה. בספרד, למשל, שיעור מס רכישת הדירה השנייה נע בין 8% ל-11%, בהתאם לאזור. בצרפת שיעור מס רכישת דירה שנייה מגיע ל-7.5%.

ההבדל בין מס רכישה דירה ראשונה למס רכישה דירה שנייה

מס רכישת דירה ראשונה חל על יחידים הרוכשים את נכס המגורים הראשון שלהם. מס זה בדרך כלל נמוך ממס רכישת דירה שנייה. במדינות מסוימות יש גם פטורים או שיעורי מס מיוחדים לרוכשי דירה ראשונה.

מס רכישת דירה שנייה, לעומת זאת, חל על יחידים שכבר מחזיקים בנכס למגורים וקונים נכס שני למגורים. בחלק מהמדינות שיעור מס רכישת דירה שנייה גבוה משמעותית ממס רכישת דירה ראשונה.

מהן מדרגות מס רכישה ברכישה של דירה שנייה?

אחת לשנה מתעדכנות מדרגות המס על פי תיקון בחוק וזאת בהתאם לעלייה במדד בכל שנה. 

השנה – 2023 עלה המדד ועל כן חישוב המס בעת רכישה של דירה יחידה לתושב ישראל מחושב כך:

מדרגות מס רכישה המעודכנות ברכישת דירה נוספת (דירה שאינה יחידה) – 

מדרגות מס רכישת דירה 2

לפרטים נוספים ויצירת קשר חייגו – 050-8147778 או השאירו פרטים.

SH - realestate

SH - realestate

Sh realestate-משרד תיווך ושיווק נדל"ן מקצועי – חווית לקוח מושלמת החל מהרגע הראשון, מעטפת מקצועית הכוללת את כל נותני השירות הרלוונטים, על מנת לספק לכם שקט נפשי וביטחון גבוה לאורך כל התהליך.

משרדנו תיווך מקצועי בעל יחס אישי לכל לקוח, הצורך והרצון של הלקוח בעדיפות מכרעת בשבילנו, אנחנו מתחייבים לתהליך אמין, שקוף ומקצועי לאורך כל הדרך.

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.

תוכן עניינים

דירות חמות:

התקשרו - 050-8147778
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!